Kişisel Bloglar Nasıl Popüler Olur?

Kişisel Bloglar Nasıl Popüler Olur?

  • 140 Kez okundu
  • Yaşam
  • 3 Yorum

Merhaba arkadaşlar.

Kişisel bloglar hakkında ve kişisel bloglar gelir kaynağı olarak görülebilir mi başlıklı yazılarımdan sonra kişisel bloglar üzerine bir yazı daha yazmaya karar verdim. Bu yazım ise bana sıkça sorulan sorulardan birine cevap niteliğinde olacak.

Birçok arkadaşın kişisel blogları hakkında muzdarip olduğu bir şey vardır. Neden benim yazılarımı kimse okumuyor, neden yazılarıma yorum yapılmıyor… Bu gibi sorunların birkaç kaynağı vardır tabi. Fakat en büyük paya sahip olan blog sahipleridir. Şimdi gelin kişisel bloglarınız nasıl popüler olur inceleyelim.

1-) Yazarken Bir Amacınız Olmasın

Blog sahiplerinin en büyük sorunu budur aslında. Kimi blogundan para kazanmak için yazı yazar, kimi blogu boş kalmasın diye yazı yazar. Tamamen yanlıştır bu. Eğer kişisel blog sahibi iseniz blogunuza yazı girerken bir amacınızın olmaması lazım. “Ben bloga yazı gireyim, blogu güncel tutayım da reklam versinler.” gibi düşüncelere kapılırsanız kaybedersiniz. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim, yazmak için yazmayın. Ben bloga 1 ay boyunca yazı eklemediğimi bilirim. Zaten kişisel blog sahiplerinin de günlük şu kadar yazı eklemek gibi bir zorunluluğu olmamalı. Aklına ne zaman bir konu gelirse o zaman yazmalı.

2-) Diğer Kişisel Blogları Takip Edin

Eğer kendi blogunuzun takip edilmesini istiyorsanız sizde diğer blogları takip etmek zorundasınız. Tabi hepsini takip edeceksiniz demiyorum. Beğendiğiniz kişisel blogları bir liste halinde toplayın. Hergün bir kere dahi olsa tek tek blogları okuyun. Kuru kuru okumakla olmaz. Okuduğunuz yazılara yorum da yapın. Bu şekilde kendi blogunuza okuyucu çekmiş olursunuz.

3-) Ziyaretçilere Blogunuzu Sevdirin

Unutmayın ki ziyaretçi ile okuyucu çok farklı şeylerdir. Blogunuza gelen ziyaretçiler blogunuzu sevmeliki okuyucunuz olabilsin. Bu nedenle ilk olarak blogunuzun görünüşü çok önemli. Blogunuzda gözü yormayan bir tema tercih etmelisiniz. Temanın nasıl olacağı detayını bu yazımda bahsetmeye gerek duymuyorum. İmkanınız varsa kullandığınız tema sadece size özel bir tema olsun. Popüler kişisel bloglara bakarsanız kullanmış oldukları temalar kendilerine özgün temalardır. Yazılarınızı belli bir düzene göre yazın. Eğer blogunuzda reklam varsa reklam yerleşimlerine çok dikkat edin. Kesinlikle yazıların arasına, yazıların okunmasını zorlaştıracak şekilde reklam yerleşimi yapmayın.

4-) Sosyal Medyada Aktif Olun

Sosyal medya kanallarını aktif kullanın. Blogunuza eklediğiniz yazıları Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanallarında kesinlikle paylaşın.

5-) Webmaster Forumlarında Aktif Olun

Son zamanlarda webmaster forumlarına aktif olmanın getirisini fazlasıyla görmüş biri olarak bu maddeyi kesinlikle uygulamanızı tavsiye ediyorum. Sorulan sorulara bilginiz dahilince cevap verin, üyelere yardımcı olmaya çalışın, muhabbet ortamlarına girin. Bunları yapmadan da imzanıza blogunuzun linkini eklemeyi unutmayın. Muhakkak üyeler bu da neymiş diyerek blogunuzu ziyaret edeceklerdir. Ufak bir ipucu vereyim. Mesela webmaster forumunun birinde Alexa backlink güncelleme konusu açıldı. Sizde bu konuya önceki Alexa backlinkinizi ve yeni Alexa becklinkinizi yazarak sitenize link verip cevap attığınızda bunun size artı getirisi kesinlikle olur. Tabi böyle dedim diye de her konuya blogunuzun linkini verip cevap atmayın. Sonra direk uzaklaştırılırsınız.

6-) Sabırlı Olun

Yukardaki maddelerin hepsini uyguladıysanız artık sabırlı olup bekleyeceksiniz. Ben dediklerini yaptım, aradan 3 gün geçti hala bir şey olmadı demeyeceksiniz. Popüler kişisel bloglara bakarsanız birçoğu 2 yıl ve üstü yaştalar.

Not: Ziyaretçi değil okuyucu edinin.

adamzeka
@adamzeka demiş ki ;

Çok güzel anlatmışsınız valla, son sözünüzü de tuttum. Elinize sağlık

Emir(admin)
@Emir(admin) demiş ki ;

Herşey sabırda bitiyor aslında sabrın sonu selamettir.

Hasan
@Hasan demiş ki ;

teşekkürler

YORUM YAPMAK İSTER MİSİN?

    Son Yorumlar
    Sayac